ПОЧЕЛА РЕКОНСТРУКЦИЈА ПРУГЕ НИШ – ЗАЈЕЧАР

  • IMG-2091665cefeabe33cd1c7c4a77403324-V
  • IMG-ce7a76fd7f56dbc6f4911588e4f93452-V
  • IMG-d4d3ba9c9da00e68f2421db98ea3438c-V
  • IMG-ed3fe18cce7165266e4e2459d98c03bf-V
  • IMG-f5a561286c3ccd7a82dea3777ea035ac-V
  • IMG-fc94299101c31522b34d52ce67fa6f84-V
  • IMG_20190225_162339
  • IMG-89c93d089b4a30537d25e6519c20b0b6-V
  • IMG-154f28c3ccb8926a0b1295e6960a7127-V
  • IMG-240dd4c41138ac8a5e1f0548f5dc51b5-V
  • IMG-348eaa8fb61b64ed286ddf3463c1aa90-V
  • IMG-3135c015c757e4bc8334fe8a4bd7edbc-V
image_pdfimage_print

Данас је и званично почела реконструкција пруге Ниш-Зајечар, а почетак радова означен је недалеко од железничке станице Матејевац, у присуству потпредседнице Владе и министарке грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зоране Михајловић, градоначелника Дарка Булатовића, челника Округа, Железнице Србије, општине Пантелеј и великог броја грађана. Како је најављено, радови ће бити готови до августа 2020. године.

“Никада се није више улагало у железнички саобраћај него сада. Прошле године 270 километара регионалних пруга је реконструисано. Ове године планирамо да то буде око 300 километара. Једна од пруга која јесте најлепша , али се показало да је сада постала најненефикаснија и недовољно безбедне је пруга између Ниша и Зајечара. На данашњи дан смо почели реконструкцију , надам се и верујем да ће до лета следеће године ће бити потпуно завршена“, рекла је Зорана Михајловић.

          “Улажемо стотине милиона евра у пруге. Радићемо заједно и на обилазници око Ниша, електрификацији и модернизацији пруге Ниш-Димитровград, а настављамо радове и на брзој прузи Београд-Будимпешта”, додала је потпредседница Владе.

          Градоначелник Ниша Дарко Булатовић рекао је да је реконструкција ове пруге изузетно важна, пре свега због безбедности људи. Он је посебно истакао чињеницу да је од првог инцидента и искакања вагона из шина до одлуке да се пруга затвори и започне са њеном реконструкцијом,и до почетка радова, прошло мање од два месеца, што показује озбиљност и одговорност државе и њен однос према грађанима.

          Он је поновио и да очекује да врло брзо започне и измештање железничког саобраћаја из градског језгра и изградња заобилазнице, што ће, када се реализује, постати остварење вишедеценијског сна свих нишлија.

Генерални директор “Инфраструктуре железнице Србије” Мирољуб Јевтић рекао је да ће то бити изазов који ће се са великим задовољством реализовати – 52 моста дужине 1,8 километара, 36 тунела 23,8 километара метара дужине, 90 путних праничелаза.

Реконструкција ће коштати пет милијарди динара и пруга ће бити враћена на пројектовану брзину од 90 километара на сат. Донедавно овом пругом се на више деоница возило свега  10 до 20 километара на сат. Пруга је направљена 1922.године, а последњи пут реконструисана 1961. године, “ иако  би по правилу то требало да се ради на сваких 20-25 година” рекао је  Јефтић.

You may also like...