Sekretarijat za planiranje i izgradnju se obrazuje za oblast uređenja prostora i izgradnje objekata – arhiva
Sekretarijat za planiranje i izgradnju se obrazuje za oblast uređenja prostora i izgradnje objekata.
U Sekretarijatu se obavljaju sledeći poslovi:
- učestvuje u izradi srednjoročnih, godišnjih i operativnih programa planskog razvoja;
- rad na izradi srednjoročnih i godišnjih programa uređivanja građevinskog zemljišta;
- rad na realizaciji odobrene aproprijacije budžetskih sredstava iz nadležnosti uprave;
- priprema i izrada nacrta propisa iz nadležnosti Sekretarijata i praćenje sprovođenja tih propisa;
- vrši upravni nadzor nad radom Javnog preduzeća Zavod za urbanizam Niš i Gradska stambena agencija;
- radi na sprovođenju programa socijalnog stanovanja na teritoriji Grada Niša i realizuje gradsku stambenu strategiju;
- radi na ugovaranju planske dokumentacije i vrši plaćanje ugovorene planske dokumentacije na osnovu odobrene aproprijacije u budžetu;
- izrađuje inicijative i priprema odluke o izradi planova;
- prati rad i sarađuje sa obrađivačima izrade planova;
- prati realizaciju planske dokumentacije;
- sprovodi procedure usvajanja planske dokumentacije;
- objavljuje prostorne i urbanističke planove u elektronskom obliku putem interneta;
- obavlja administrativno – tehničke poslove pripremanja i održavanja sednica Komisije za planove;
- obavlja stručne i administrativno – tehničke poslove za Glavnog urbanistu;
- organizuje javne prezentacije urbanističkih projekata;
- izdaje uslove sa elementima za obeležavanje regulacije;
- potvrđuje urbanističke projekte, projekte preparcelacije i parcelacije;
- objavljuje potvrđene urbanističke projekte u elektronskom obliku na zvaničnom portalu grada;
- daje saglasnost na elaborat geodetskih radova za ispravku granica susednih parcela;
- izdaje informacije o lokaciji;
- izdaje uverenja o posebnim delovima objekta;
- izdaje saglasnost i izrađuje rešenja za zauzeće javne površine u skladu sa Odlukom o komunalnom redu;
- izdaje dozvole u skladu sa Odlukom o oglašavanju na teritoriji Grada Niša;
- izrađuje mesečne izveštaje o izdatim građevinskim dozvolama za potrebe Republičkog zavoda za statistiku;
- izdaje uverenja o vremenu izgradnje objekata;
- izdaje obaveštenja u vezi izgradnje objekata i izvođenje radova za koje se ne izdaje građevinska dozvola;
- obavlja stručne i administrativne poslove za potrebe Komisije za urbanu komasaciju;
- učešće u pripremi i realizaciji Odluke o budžetu Grada;
- učestvuje u pripremi dokumentacije za javne nabavke iz nadležnosti sekretarijata, a u elektronskoj formi;
- izdaje lokacijske uslove;
- izdaje građevinske dozvole;
- izdaje privremene građevinske dozvole;
- potvrđuje prijave radova;
- potvrđuje prijem izjave o završetku izrade temelja;
- potvrđuje prijem izjave o završetku objekta u konstruktivnom smislu;
- izdaje upotrebne dozvole;
- izdaje rešenja za izgradnju objekata i izvođenje radova za koje se ne izdaje građevinska dozvola;
- izdaje dozvole o uklanjanju objekata, osim u slučaju inspekcijskog rešenja;
- obezbeđuje priključenje objekta na infrastrukturnu mrežu;
- obezbeđuje upis prava svojine na izgrađenom objektu, odnosno posebnim delovima objekta i obezbeđuje izdavanja rešenja o kućnom broju;
- pribavlja saglasnost na tehničku dokumentaciju u pogledu mere zaštite od požara;
- dostavlja projekte za izvođenje organu, odnosno organizaciji, nadležnoj za zaštitu nepokretnih kulturnih dobara;
- vodi registar objedinjene procedure (dostupan sa sajtu grada Niša);
- podnosi prekršajnu prijavu protiv imaoca javnih ovlašćenja, ako tokom sprovođenja objedinjene procedure taj imalac javnih ovlašćenja ne postupa u rokovima propisanim Zakonom o planiranju i izgradnji;
- izdaje rešenja o ozakonjenju objekata.
Sekretarijat obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom i drugim propisima.
Centar za izdavanje dozvola je jedinica u sastavu, u kojoj se obavljaju poslovi iz nadležnosti Gradske uprave, i drugi poslovi pružanja usluga građanima.