POČELA REKONSTRUKCIJA PRUGE NIŠ – ZAJEČAR

  • IMG-2091665cefeabe33cd1c7c4a77403324-V
  • IMG-ce7a76fd7f56dbc6f4911588e4f93452-V
  • IMG-d4d3ba9c9da00e68f2421db98ea3438c-V
  • IMG-ed3fe18cce7165266e4e2459d98c03bf-V
  • IMG-f5a561286c3ccd7a82dea3777ea035ac-V
  • IMG-fc94299101c31522b34d52ce67fa6f84-V
  • IMG_20190225_162339
  • IMG-89c93d089b4a30537d25e6519c20b0b6-V
  • IMG-154f28c3ccb8926a0b1295e6960a7127-V
  • IMG-240dd4c41138ac8a5e1f0548f5dc51b5-V
  • IMG-348eaa8fb61b64ed286ddf3463c1aa90-V
  • IMG-3135c015c757e4bc8334fe8a4bd7edbc-V
image_pdfimage_print

Danas je i zvanično počela rekonstrukcija pruge Niš-Zaječar, a početak radova označen je nedaleko od železničke stanice Matejevac, u prisustvu potpredsednice Vlade i ministarke građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorane Mihajlović, gradonačelnika Darka Bulatovića, čelnika Okruga, Železnice Srbije, opštine Pantelej i velikog broja građana. Kako je najavljeno, radovi će biti gotovi do avgusta 2020. godine.

“Nikada se nije više ulagalo u železnički saobraćaj nego sada. Prošle godine 270 kilometara regionalnih pruga je rekonstruisano. Ove godine planiramo da to bude oko 300 kilometara. Jedna od pruga koja jeste najlepša , ali se pokazalo da je sada postala najnenefikasnija i nedovoljno bezbedne je pruga između Niša i Zaječara. Na današnji dan smo počeli rekonstrukciju , nadam se i verujem da će do leta sledeće godine će biti potpuno završena“, rekla je Zorana Mihajlović.

          “Ulažemo stotine miliona evra u pruge. Radićemo zajedno i na obilaznici oko Niša, elektrifikaciji i modernizaciji pruge Niš-Dimitrovgrad, a nastavljamo radove i na brzoj pruzi Beograd-Budimpešta”, dodala je potpredsednica Vlade.

          Gradonačelnik Niša Darko Bulatović rekao je da je rekonstrukcija ove pruge izuzetno važna, pre svega zbog bezbednosti ljudi. On je posebno istakao činjenicu da je od prvog incidenta i iskakanja vagona iz šina do odluke da se pruga zatvori i započne sa njenom rekonstrukcijom,i do početka radova, prošlo manje od dva meseca, što pokazuje ozbiljnost i odgovornost države i njen odnos prema građanima.

          On je ponovio i da očekuje da vrlo brzo započne i izmeštanje železničkog saobraćaja iz gradskog jezgra i izgradnja zaobilaznice, što će, kada se realizuje, postati ostvarenje višedecenijskog sna svih nišlija.

Generalni direktor “Infrastrukture železnice Srbije” Miroljub Jevtić rekao je da će to biti izazov koji će se sa velikim zadovoljstvom realizovati – 52 mosta dužine 1,8 kilometara, 36 tunela 23,8 kilometara metara dužine, 90 putnih praničelaza.

Rekonstrukcija će koštati pet milijardi dinara i pruga će biti vraćena na projektovanu brzinu od 90 kilometara na sat. Donedavno ovom prugom se na više deonica vozilo svega  10 do 20 kilometara na sat. Pruga je napravljena 1922.godine, a poslednji put rekonstruisana 1961. godine, “ iako  bi po pravilu to trebalo da se radi na svakih 20-25 godina” rekao je  Jeftić.

Možda Vas zanima i sledeće...