1

САОПШТЕЊЕ

Град Ниш је чланицама Скупштине Регионалне развојне агенције ЈУГ д.о.о. Ниш, упутио иницијативу за разрешење Бојана Аврамовића са функције директора Агенције, јер Регионална развојна агенција после два пропала јавна позива за нову регионалну депонију „Келеш“, од 2015. године до данас, ништа није предузела.

Истовремено четири општине (Куршумлија, Прокупље, Бабушница и Алексинац) су у току мандата садашњег директора Агенције иступиле из чланства, уз образложење да  чланство у Регионалној развојној агенцији „Југ“ доо Ниш њима производи само трошкове плаћања чланарине, без повратне користи за чланове друштва.

С обзиром на то да су из истог разлога поједине локалне самоуправе најавиле нова иступања из чланства, град Ниш, као највећа и најодговорнија локална самоуправа у Скупштини РРА ЈУГ, сматра да је кадровска промена на челу Агенције неопходна.




„У кола без алкохола“

У најпрометнијим нишким кафићима , Агенција за безбедност саобраћаја заједно са локланом самоуправом спровела је  иновативну  активност под називом „Казнене карте“, са слоганом „У кола без алкохола“ а у оквиру кампање „Ум на друм“.

Циљ ове активности је смањење вожње под утицајем алкохола самим тим и смањење ризика од страдања у саорбаћајним незгодама.Овај пилот пројекат се спроводи у пет локалних самаоуправа: Сокобања, Кикинда, Ниш, Бечеј и Врбас.

Саветник директора Агенције за безбедност саобраћаја Милан Илић, који прати овај пројекат, изјавио је за локалне медије да се први пут код нас реализује кампања за смањење вожње под утицајем алкохола на местима где се конзумирају алкохолна пића. Додатну вредност овим активностима даје и активно учешће Савета за безбедност саобраћаја у општини или граду где се кампања спроводи као и угоститељских објеката у оквиру друштвено-одговорног доприноса локалној заједници.

 У име Града Ниша медијим се обратио градски већник Игор Војиновић који је истакао значај овакве акцију у смислу утицања на савест возача који седају у ауто под дејством алкохола.

Гости, који су конзумирали алкохолона пића, могли су да измере количину алкохола у организму и да помоћи „Казнене карте“ која стаји на столу заједно са ценовником пића, добију информације о предвиђеним казненим мерама. Власници угоститељских објеката, запослени и гости су током спровођења анкетирања износили  своје ставове и мишљења о овој врсти кампање а сви учесници су добили промотивне поклоне са слоганом кампање.

 Сви гости у локалима где је спроведена кампања добили су флајере са „Казнемом картом“ на којој су прецизно наведене санкције и казне за одрђену количину алкохолисаности, као и кључне поруке кампање.

Основна идеје је да гости имају могућност да након конзумирања алкохола на основу прецизне информације о количини алкохола у организму, предвиђеним новчаним казнама, негативним бодовима, заштитним мерама и забранама управаљања, донесу  исправну одлуку да ли се поред ризика од страдања исплати ризиковати и друге последице.