1

Михајловићева: Ниш стратешки важан, Aеродрому “Константин Велики” потребни бржи развој и више инвестиција

Потпредседница Владе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, проф. др Зорана Михајловић, рекла је данас у Нишу да је прелазак Аеродрома “Константин Велики” у власништво државе развојна одлука и да је мотивисана великим улагањима која су потребна нишком аеродрому у кратком периоду.

“Ако не будемо улагали у нишки аеродром, остаћемо на 350.000 пуника, а ако будемо наставили да инвестирамо, имаћемо 650.000 до 2021, а 750.000 путника 2027. Разлог зашто је Влада дала препоруку Граду Нишу није да би се аеродром затворио, него да би се и сам аеродром и цео Ниш брже развијали”, рекла је Михајловићева у обраћању новинарима након састанка са руководством Града Ниша, на којем је било речи о инфраструктурним пројектима.

Она је подсетила да је у последње две године седам пута била у Нишу, будући да су Влада и председник Србије посебну пажњу посветили развоју Ниша у свим областима инфраструктуре – енергетици и саобраћају, у друмском, железничком, ваздушном саобраћају. “Влада Србије види Ниш као транспортно чвориште, које је стратешки и безбедносно важно, и наш циљ је да се Ниш брже развија. Аеродром остаје у Нишу, летови ће се наставити, запослени ће остати на радним местима и њихов број ће се повећавати, а авио-компаније ће и даље имати своје уговоре и цене које су тим уговорима предвиђене”, објаснила је Михајловићева.

Она је рекла да све анализе показују да у нишки аеродром мора да се улаже много брже да би могао да држи корак са другим аеродромима у окружењу. “Наше процене су да је потребно да се уложи још 15 милиона евра да би “Константин Велики” ишао у корак с аеродромима у окружењу. Ми немамо 10 година да чекамо да Град Ниш уложи 10 милиона евра, нити је могуће да се инвестиције, које су важне посебно због безбедносних стандарда, реализују донацијама, као до сада”, рекла је Михајловићева.

Потпредседница Владе је рекла да је Влада Србије у претходне три године уложила 3,6 милиона евра у Аеродром “Константин Велики”, а Град Ниш још два милиона евра кроз субвенције, и да захваљујући томе аеродром данас има 331.000 путника.

“Не заборавимо да је 2011, 2012, 2013. године Град Ниш плаћао компанијама 3,6 милиона евра за празна седишта да би авиони летели из Ниша. Укупно 7,6 милиона евра уложено је да би нишки аеродром у 2014. имао 1.335 путника. Tе паре Нишлија отишле су једној црногорској и једној италијанској авио-компанији”, казала је Михајловићева.

Говорећи о критикама дела опозиционих политичара, Михајловићева је подсетила да Зоран Живковић ни као премијер, ни као градоначелник, није вратио тада државни аеродром у власништво Града, него је то урађено 2010. “Подсећам и да је озбиљан проблем настао управо 2010, кад је Влада Мирка Цветковића пребацила аеродром са Републике на Град Ниш, али са огромним обавезама које се мере милијардама. Тиме су ставили “свилен гајтан”, навукли омчу аеродрому, јер Град Ниш ни дан-данас не може да исплати те обавезе, које су веће од градског буџета“, нагласила је потпредседница.

Она је негирала да постоје било какви планови о продаји нишког аеродрома, нити да је одлука о промени власника повезана са уговором о концесији за Аеродром “Никола Тесла”. “У то ћете и сами моћи да се уверите кад се заврши примопредаја концесионару и кад уговор буде објављен”, додала је она.

Говорећи о данашњем протесту грађана испред Градске куће, она је рекла да верује да нема никога ко не жели да се Ниш развија. “Немам проблем да тих 20-30 људи има свој став, то је нормално у демократској земљи, али морају да се знају и чињенице”, рекла је Михајловићева.

Градоначелник Ниша Дарко Булатовић рекао је да опремање и управљање Аеродромом “Константин Велики” по свим стандардима које тражи савремени ваздушни саобраћај захтева финансијска средства којима град не располаже и да иза тог пројекта мора да стане држава. “Добили смо уверавања највишег државног руководства да аеродром остаје са свим потписаним уговорима, са новим инвестицијама и да је стратешки важан, као алтернативни аеродром београдском, који мора бити у функцији 24 сата”, рекао је Булатовић.

Он је додао да је на састанку било речи о свим инфраструктурним пројектима које финансира држава, међу којима је највећи и најважнији реконструкција пруге Ниш-Димитровград, са изградњом обилазне пруге око Ниша, али и о реконструкцији Булевара цара Константина, изградњи 1,2 километра саобраћајнице на источном улазу на ауто-пут на Коридору 10 и осветљењу Малчанске петље.

Начелница Нишавског округа Драгана Сотировски, која је такође присуствовала састанку, рекла је да су добијена чврста обећања да аеродром наставља да живи и да се развија и да нема разлога да се неко унапред ставља на супротну страну од државе. “Држава је потпуно свесна стратешког значаја града и нашег аеродрома. У пречнику од 100 километара имамо 10 бања, два планинска центра и не видим разлог зашто би се уништило нешто што може још боље да ради, а у условима кад град нема довољно средстава да обезбеди да аеродром буде на нивоу са аеродромом у Софији, Приштини, Скопљу”, рекла је начелница округа.

Председник Скупштине Града Ниша Раде Рајковић рекао је да је држава у претходном периоду помагала Ниш у сваком погледу, укључујући и инвестиције у нишки аеродром. Он је додао да очекује да седница Скупштине на којој ће се расправљати о одлуци о преласку нишког аеродрома у власништво државе прође у демократском тону и да се донесу најбоље одлуке у интересу грађана.